Del Mont Blanc al Cervino

Crònica del Trekking Chamonix a Zermatt que realitzaren na Marta Florit i en Miguel Angel Gil:

Un cop finalitzada la CCC, volíem aprofitar que som als Alps i per “amollar cames” partirem a fer el Trekking de Chamonix a Zermatt. Vist el Mont Blanc, teníem l’objectiu d’arribar a veure el Matterhorn (o Cervino).

Varem dividir el trekking de 200km amb 13.000m de desnivell positiu en 11 etapes on caminavem una mitja de 6 hores diàries, amb alguna etapa més dura de fins a 8,5 hores i incloent una etapa curteta de descans més o manco a la meitat del trekking.

Cada etapa es tracta de passar a la següent vall i, per tant, toca cada dia pujar un coll, que s’aproximen als 3000m (2800m, 2900m). Així que de 1000m+ al dia no t’en salves. Es una ruta dura però preciosa.

Els primers dies tocaven les etapes més llargues, i es va notar el cansament que duiem a les cames. Però les vistes eren impressionants i curaven tots els mals. En general, vam disfrutar d’unes vistes meravelloses, sempre i quan el temps ens ho permetia. Crec que no ens podem queixar del temps, més o manco ens va respectar. Si es cert que ens va ploure i varem tenir inclòs alguna nevada o calabruix. Però per lo general varem podem disfrutar de caminar la major part del temps. I potser, algunes hores no veiem res pels niguls, però al llarg del dia ens podíem recrear amb alguna preciosa estampa.

Destacar algún pas complicat com el pas des Chevres, el qual jo que tenc una mica de vertígen, vaig preferir dur una corda per anar més segura. I les dues darreres etapes que coincideix amb l’anomenat Europaweg on hi ha alguns trams bastant aeriis i, a més, trams amb senyalitzacions d’alerta per desprendiments. I vam tenir l’oprtunitat de passar pel recent inaugurat pont Europabrücke, considerat el pont penjant més llarg del món, amb quasi 500 metres de llongitud.